Hoe vaak moet ik een zwangerschapstest doen om op tijd te zijn voor een abortus?

Ik wil _GEEN_ kinderen, absoluut, van z'n leven, nooit niet.

Dus ik heb een spiraaltje, maar naast het gebruik van het spiraaltje doe ik elke paar maanden een zwangerschapstest om zeker te weten dat ik niet zwanger ben. Zou ik namelijk wel zwanger zijn wil ik dit op tijd weten voor een abortus. Om de hoeveel tijd moet ik een zwangerschapstest doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor spiraaltje heb je? Als het een koperspiraaltje is, zou je kunnen overwegen om over te stappen op een hormoonhoudend Mirena-spiraaltje. De betrouwbaarheid daarvan is net zo hoog als van sterilisatie bij de vrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een mirena spiraal, maar de betrouwbaarheid daarvan is geen 100% (; Hij gaat er over een paar maanden uit voor een nieuwe. Misschien dat er in de laatste jaren iets veranderd is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel eens aan sterilisatie gedacht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doet me pijn dat je zo over kinderen denkt mormel.
wat is de reden dat je geen kinderen wil?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, de betrouwbaarheid van een sterilisatie is ook geen 100%. Maar de betrouwbaarheid van je Mirena is wel zo hoog dat iedere paar maanden een zwangerschapstest doen vergelijkbaar is met iedere jongen die wordt geboren onderzoeken om te zien of hij wellicht is getroffen door het syndroom van Klinefelter. Nooit van Klinefelter gehoord? Daar is een reden voor, en die is niet dat het zo algemeen voorkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/belangrijkste-redenen-mensen-kinderen-nemen.37696 Lees de tekst van onbekend die begint met : "Voor mensen die geen argumenten tegen kinderen willen horen, sla dit stukje maar over.. " Dat geeft wat mij betreft een perfecte uitleg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heb jij je moeder aangedaan??????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mormels moeder vond dat alles het blijkbaar waard, en het was haar verantwoordelijkheid en die van haar partner om er ook aan te beginnen. Niet van het kind, dat niet heeft gevraagd om verwekt te worden. Het kind doet de moeder niets aan. En voor mormel is het weer háár eigen keus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kind doet de moeder wel iets aan! Ze heeft een kind verwekt die geen kinderen wil! Wat een egoïstische maatschappij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn moeder heeft 5 kinderen waarvan er 4 WEL kinderen hebben. Wat is er egoistisch aan dat ik geen kinderen wil. Dat ik jou kinderen niet laat lijden onder een verder gebrek aan grondstoffen voedsel en water en dat jij niet hoeft te luisteren naar het gezeur van mijn slecht opgevoede kinderen. Dat zullen ze worden namelijk als ik wel kinderen op de wereld zet. Daarnaast de wereld is simpel weg niet groot genoeg voor 'gaat heen en vermenigvuldig u'. Als we zo doorgaan veroorzaken we onnodig lijden voor heel veel mensen. Bovendien, andere mensen JOUW mening opleggen (je moet kinderen krijgen) is pas egoistisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof dat we 0800 hebben weggejaagd. Ik ben benieuwd als welk kengetal hij nu weer zal reïncarneren. 0906-stuur-mij-toch-een-sms?

Antwoorden (6)

In Nederland is het mogelijk om een abortus te laten doen tot 22 weken en 2 dagen zwangerschap (gerekend vanaf de eerste dag laatste menstruatie), de beslissing of een behandeling nog gedaan kan worden is echter afhankelijk
van de uitkomst van de echografie op de dag van behandeling.

Sterilisatie is inderdaad een veel betere oplossing.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben gesteriliseerd. Mijn gyneacoloog vertelde inderdaad dat er een heel kleine kans is op een zwangerschap. Hij zei letterlijk: mocht je het idee hebben dat je zwanger bent (en ik merk dat, weet ik uit ervaring) dan moet je gelijk naar de dokter, want bij sterilisatie is de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dan dus veel groter. Met alle gevolgen van dien.
Als je verder tevreden bent over je spiraaltje en het is inderdaad zoals Suzy zegt dat de betrouwbaarheid overeen komt, dan is sterilisatie dus niet nodig...
Ik zou dat in dat geval iedere twee maanden doen. Je kan dan maximaal 10-12 weken zwanger zijn.

Abortus is wel tot veel langer (22 weken) toegestaan, maar dan is het wel een véél ingrijpender ingreep dan vroeg in de zwangerschap.

Mag ik vragen waarom je blijkbaar zo weinig vertrouwen hebt in je spiraaltje? Een koperspiraal is redelijk betrouwbaar (1% kans op zwangerschap in het eerste jaar), een Mirena-spiraal nog véél betrouwbaarder: de kans om zwanger te worden is per jaar bijna 0, even klein (of zelfs kleiner) als na een sterilisatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"better safe than sorry" Een zwangerschapstest stelt niets voor en kost maar een paar euro. Dus waarom niet? Ik weet dat de kans heel klein is, maar de kans is ook heel klein dat je een hoofdprijs wint in de loterij, maar daar doen ook mensen aan mee. Dus deze kleine kans wil ik ook ondervangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1% is natuurlijk onaanvaardbaar hoog voor iets dat je *absoluut* niet wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inmiddels is duidelijk dat het gaat om een Mirena: daar is die kans niet 1%, maar minder dan 0,2%. Maar goed, natúúrlijk is het je eigen keuze. In dat geval juist een tip: ken je de zwangerschapstesten van het Kruidvat? Wit doosje met twee stuks voor 4,99 euro, en ze staan zéér goed bekend, juist vanwege hun gevoeligheid. Als je dan toch om de zoveel tijd test, is het onzin om daar meer geld aan uit te geven dan strikt noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie tip, bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan! Zelf wil ik wel graag zwanger raken. Niet dat ik er heel speciaal mee bezig ben, maar juist omdat die testen bepaald niet allemaal goedkoop zijn, heb ik er kortgeleden op gegoogled. Over die goedkope Kruidvattesten zijn de dames op zwangerschapsfora echt lyrisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verklaard het. Heel veel succes met het zwanger worden. (ondanks dat ik het zelf niet wil, vind ik het voor andere mensen WEL leuk) (;
Als je nu zeker weet dat je nooit aan kinderen zult (wilt ) beginnen dan zou ik het spiraaltje laten weghalen, en je laten steriliseren,als ook je partner geen kinderen wil kan voor de zekerheid deze ook een sterilisatie ondergaan, als alles dan genezen is heb je wel niet 110 % kans dat je zwanger word maar 100 % is dan wel haalbaar .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is de kans om zwanger te raken als je gesteriliseerd bent even groot of iets groter dan bij het spiraaltje dat ze nu heeft. Dat zou dus een nogal zinloze zware operatie zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt in theorie. In de praktijk is niet iedere blokkade perfect. Dat hoeft niet eens te komen door een fout van de chirurg, maar gewoon omdat het lichaam een groot zelfgenezend vermogen heeft dat niet altijd goed valt te voorspellen.
Als je nooit met een man naar bed gaat, hoef je gegarandeerd geen test te doen ;)

zo wel dan is het niet nodig continu te testen. Sterker nog, de Wet van de Statistieken zegt dat hoe vaker je test, hoe groter de kans op een vals positieve uitslag je hebt (ofwel, de test zegt dat je zwanger bent, maar je blijkt het niet te zijn bij nader onderzoek).

Kortom het heeft geen zin continu te testen. Je kan tot maximaal 12 weken zwangerschap het vruchtje weg laten halen.

Luister naar je lcihaam en test pas als er tekenen aan de wand zijn zoals misselijkheid, stemmingsverandering, zwellen van de onderbuik of verandering in de zin in eten of sex.

Ben je dan toch nog steeds te bang om zwanger te worden, dan zou ik een sterilisatie overwegen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon maar een antwoord mogelijk,steriliseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan ook de kosten te besparen als je zwanger bent krijg je na ong. 7 weken pijn in je borsten. als dat het geval is dan zou ik een zwangerschaps test doen en meestal zie je het gelijk aan de test of je zwanger bent. geeft de test aan dat je niet zwanger bent en je twijfelt wacht dan 2 weken en doe dan weer een test dan weet je zeker of je wel of niet zwanger bent. ik zou zeker niet elke paar maanden een test doen wat dat kost handen vol geld. een spiraaltje is al voldoende om zwangerschap tegen te gaan